
Jak założyć sklep internetowy?
Dzisiejszy wpis będzie poświęcony biznesowi w sieci, a dokładniej o zakładaniu sklepu internetowego. Bardzo wiele firm przenosi swoje usługi oraz sprzedaż do internetu. Nie dziwi to nikogo, gdyż ceny obsługi takiego przedsiębiorstwa są bardzo małe w porównaniu z prowadzeniem sklepu tradycyjnego.
Założenie sklepu internetowego jest stosunkowo proste i nie wymaga od nas wiele zachodu. Możemy skorzystać np. z usług jednej z wielu firm oferujących tworzenie i obsługę sklepów internetowych. Mamy do wyboru wiele silników CMS – to, na jaki się zdecydujemy, zależy od naszych funduszy oraz od indywidualnych preferencji. Możemy skorzystać z darmowego oprogramowania i stworzyć lub dokupić szablon graficzny. Możemy także zlecić stworzenie całego oprogramowania sklepu od podstaw. Druga opcja jest znacznie droższa i może nas kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Nie każdego jednak stać na taki duży wydatek. W takiej sytuacji warto zainteresować się darmowym oprogramowaniem sklepu, które w 100% spełni nasze oczekiwania. Na początku może wystarczyć nawet darmowy szablon graficzny – wystarczy kilka poprawek i dodanie własnego logo.
Aby prowadzić sklep internetowy, powinniśmy także posiadać adres, czyli domenę. Koszt jest bardzo niewielki i przez pierwszy rok jest to maksymalnie kilkanaście złotych. Dodatkowo powinniśmy wykupić hosting. Dla dużych sklepów powinniśmy zainteresować się serwerem dedykowanym lub VPS, a dla małych wystarczy zwykły hosting współdzielony. Wybór firmy zależy od naszych prywatnych upodobań. Warto zaznaczyć, że oferta powinna obejmować nieograniczony transfer – pozwoli nam to na stałe działanie sklepu bez względu na ilość odwiedzin.
Jeżeli mamy już sklep internetowy, to warto jest zainwestować w jego reklamę. Możemy wykupić kampanię w Google AdWords lub w innym systemie. Dodatkowo zlecić firmie pozycjonującej rozpoczęcie prac nad promocją i kampanią content marketingową, które szybko przyniosą pożądane rezultaty w postaci nowych klientów. Reklama i dbanie o pozytywne opinie w internecie to podstawa w tego typu biznesie. Bez dobrej znajomości branży oraz przychylnych opinii na forach internetowych nie możemy myśleć o udanej sprzedaży w sklepie internetowym.
O responsywności stron internetowych
V Zastanawiasz się, dlaczego responsywność stron internetowych stała się bardzo popularnym tematem w ostatnich latach? Samo określenie „strony internetowe” już nie wystarczy, muszą być jeszcze responsywne? Sprawdź, co warto wiedzieć o RWD...
Optymalizacja treści w komunikacji internetowej
VDziałania marketingowe prowadzone online są mocno powiązne z content marketingiem. Właśnie za pomocą treści można wzbudzić zainteresowanie i interakcje, które są najbardziej pożądane przez marki promujące się w sieci. Podpowiadamy, jak tworzyć idealne wpisy, artykuły czy...
Złote zasady optymalizacji stron internetowych
VDzięki odpowiedniej optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek można je skutecznie wypozycjonować, nawet w przypadku, gdy strona posiada mało konkurencyjne słowa kluczowe. Dowiedz się, jakie elementy na stronie internetowej warto wziąć pod uwagę, żeby była ona...